18 July 2013

kenangan mercun...


orait.. disebabkan ni adalah bulan Ramadhan yg pastinya setiap hari akan femes kt paper or tv dgn citer sal bdak cedera parah kena mercun, tragedi mercun, padah mercun buatan sendiri n bla bla bla... so, aku pun nak share la sal pengalaman aku dengan cik mercun ni dulu. eh, aku pun pernah bercinta tau dengan cik mercun ni..

Beginilah alkisahnya, masa aku kecik2 dulu aku n da geng merupakan makhluk paling nakal kat kampung BB. Yeah, sape tak kenal geng2 aku.. Tapi, senakal-nakal n brutal-brutal aku pun, aku paling takut dengan mercun. Bukan pe, lam kepala otak aku selalu terbayang yg mercun tu akan meletup lam tangan.


macam nilah yg kepala otak aku selalu bayangkan..

Sampai la satu hari, geng2 aku yg lain telah mencabar aku cucuh mercun roket. Aku mula2 emang berkeras la tak layan tapi bila dah macam2 diorang kutuk aku, aku terimalah cabaran tu. Dengan semangat yg separuh beraninya, aku cucuh mercun tu n berdesupppppp bende alah tu terbang. Tapi malang tak berbau, tak tahu macam mana, bende tu masuk ke dalam bilik orang kampung melalui tingkap yg ternganga luas.

Boooommmm!!

"Astaghfirullah, kurang ajar punya budak. Siapa yg cucuh menatang ni? korang tunggu kat situ. Jangan sampai aku belasah korang sampai mampos.... @#$!&^%*$#@#$@"

Dahsyat jugak la kitorang kene maki n sebelom pak cik botak tu turun dapatkan kitorang, dalam masa 5 saat, seme dah menghilang dari pandangan. Aku terus kayuh basikal balik ke rumah. Dalam hati hanya Tuhan je la yg tahu betapa takutnya aku masa tu. Sampai tertido aku berdoa supaya pak cik botak tu tak cam muka kitorang lebih2 lagi muka aku.

Itulah padahnya, baru 1st time main dah kena. Aku pun terfikir, lebih baik jadi penakut la dari berani. Kan tak pasal2 kena maki free. Tu nasib baik tak kena cekup, lau tak berbuka dengan tali pinggang la aku jawabnya hari tu. Wooo, abah aku tu bukan cam orang lain, salah sikit je, pap terus atas belakang... adik2 aku je untung tak sempat merasa seme benda tu. Zaman aku dulu, paip getah pun hinggap kat kaki ni. Yg tu pulak penangan umi, sebab umi kan tak pakai tali pinggang, senjata dia paip getah n hanger je la. Tu pon da rasa 'nikmat' kesakitan... Eh, termelalut bab kena balun pulak.

Okla, buat adik2 kat luar sana tu, jauhkanlah diri dari mercun yep.. sayangilah tubuh badan yg sempurna tu.. jgn nanti bila da kena baru nak menyesal...



No comments:

Post a Comment