19 July 2013

kenangan mercun siri 2


bila aku tengok benda ny, aku pom ada story gak ngan benda ny dulu...kisah nakal2 zaman dahulu kala...

Aku baru teringat yg aku ni ada lagi kisahnya dengan cik mercun ni. tapi kali bukan dengan kisah cik mercun yg gedebam gedebom tu tp dgn mercun 'pop' atau orang ganu panggil 'ngecun bawang'. Disebabkan aku takut nop main yg besor2 so aku main yg budok2 je la. Tapi yg aku nop citer kali ni ialah berkaitan pengalaman aku masa form 5 dulu. Pengalaman yg memang ngok n sgt memalukan.

Kejadian ny berlaku semasa exam. Masa tu kitorang tgh exam paper add math. Yeah, add math soklan yg cukup "kacang" utk kitorang jawab. Setakat add math emang hujung kuku je la. seme formula da cair, sbb tu lah 5 minit lpas dapat paper kitorang terus ZZzzzz...( ok, hiperbola je tu..padahal xleh jwb..) Nak jadi cerita, kat depan aku ni penolong kelas n dye tido bukan main lena lagi. Masa tu mulalah tanduk ni naik bercabang, beselah manusia yg tak boleh tengok orang hidup senang...mwahaha

Bila seluk je poket baju, aku teringat ada 'ngecun bawang' tu tadi. Mula2 aku takut gak.. aku pass r ke geng2 aku yg lain. Biar diorang yg start dulu. Tapi 3 4 org cmpak bnde tak mletop2.. tbe turn aku, skali cmpak je.. 'Poppppp!!!' b'gema satu kelas yg sunyi sepi tu.. Masa tu seme makhluk yg tido lena terkejut biawak termasuklah seorang insan yg aku terlupa dgn kehadiran dia, CG S***. Hahahaa... masa tu takleh bayang, muka dye merah giler nak marah sgt2. Dye terus soal siasat budak kelas aku. Yg kesiannya, dye soal bdak2 laki je.. Sampai la dye bengang yg teramat sbb tak ada sorang pn yg mengaku.. diorang pun terpinga-pinga tak tahu sape punya angkara. Aku pun dgn selamba bangangnya mengakula. Tak sangka la plop pengakuan tu memberi aku satu penyepit ketam yg begitu 'lemak manis enak berkrim'... Mahu lebam seminggu bahu aku dibuatnya. n paling aku tak leh blah, dye naek kat bilik guru buat story aku maen mercun bola... huishhh gilo ke ape aku nk maen mercun tu lam kelas.. nmpak sgt dye tak leh nak beza antara ngecun bawang n ngecun bola... ish3..kesian...

Ok, tu je la kenangan aku yg sedikit bongok utk dikenang.. Hahaha..da form 5 tp still cam bdak darjah 5.. hmmmm... kenangan tu lah yg m'buatkn aku sokmo senyum sorang2 bile tngok 'ngecun bawang' tu..

No comments:

Post a Comment