03 November 2011

tak kenal... tak tinggi... tak cerah... tak comel...huh??

wah, rasenye da lame x update bnde ny. maklumla, habis je final aku n da geng terus je masuk kem kat Besut nuh. seminggu beb aku kena duk lam khemah besar yg seme penghuninya seramai 42 org. giler tak? sampai 1 tahap, 3 malam berturut-turut aku t'pakse tido kat atas beg2 baju yg tersusun kat tepi dsebabkan kat atas tilam da dpenuhi ngan manusia2 lain. dah la mula2 masuk lam khemah kitorg di sambut hangat dari Cik Lee Pan yg begitu panjang n tersangatlah banyak kakinya. ikutkan hati, mase tu jugak akau nak kejar bas unisza n balik umah terus dr b'malam dtemani oleh Cik Lee Pan. euwwww...

tadaaa... ny la khemahnye tmpat aku berteduh dari hujan n panas slame  seminggu..
ny sauna free tau bler hari tak hujan...


pengalaman selama  seminggu berada dalam kem buatkan aku rasa sedikit tekanan perasaan ngan perangai n  kerenah makcik2 yg semuanya perasan bagus gedebam gedebom tu. kalau ada benda pelik je mesti budak unisza yg kena, buat salah sikit je mesti name unisza yg naik. padahal budak2 U laen pun ada jugak yg bertapa kat bumi Tembila tu mak cik oi. huh, sengaja je nak cari pasal ngan budak unisza yg semenye baik2 dan b'budi bahasa ni. dah2, dari duk citer pasal makcik2 tu sampai esok pun x habis.

walaupun aku meluat giler ngan perangai mangkuk2 tingkat yang ada kat kem tu tapi aku tetap jugak hargai pengalaman yang aku dapat. 1st time pegang benda alah yg dberi nama M-16 tu membuatkan aku begitu teruja bagai nak giler. cuma masa belajar cara guna benda ny yg still takde peluru sering menjadi igauan ketenanganku. yerla, dahla kena buat konon2nye benda tu b'bunyi, yg takleh blah c Cik Darus tu suh kitorang sebut perkataan Taik..jadilah bunyi M-16 tu, Taik...Taik...Taik... sepatutnye pon..pon..pon...hish... tidur malam  pun siap termimpikan benda tu lagi..perghhh...hebat tol r penangan ye.


pedulikan yg sebelah aku tu ye, yg penting aku nak tunjuk benda alah yg kitorang pegang tu je..hehe

tibalah hari yg aku nantikan, pergi menembak kat padang sasar. tanpa aku sedari, hari tu jugaklah hati aku pun bagaikan ditembusi oleh beratus-ratus butir peluru. dam...dam..dam.. ok, setelah intro yg begitu panjang lebar barulah aku nak cuit isi yg b'kaitan ngan tajuk. huhu... begini kisahnye bermula...

Tn. K : Ustazah, saya nak dengar awak cakap arab dgn Ustaz R ni. Boleh tak?

Aku : Errr.. saya kurang sket cakap arab ni Tuan. vocab kurang..

R : saya tak terer cakap arab, Tuan. Tp kawan saya c F tu terer.

Tn. K : kalau macam tu, Ustazah pergi panggil F sekarang.


Aku : Aikkk... saya jugak ke yg kene? kenapa tak c R je panggil? tu kan kawan dia.


Tn. K : Ustazah nak pergi panggil ke tak? Apa-apa pun saya nak ustazah yang panggil dia. 

Macam monyet kena ikat ekor, aku pun pergi la panggil c jejaka Malaya yg b'nama F tu. apa lagi, terkebil-kebil aku duk pot pet pot pet ngan F tu lam arabic walaupun aku sendiri sedar yg begitu banyak kelarian vocabulary aku tp disebabkan aku tahu yg Tn K pon x faham sepatah haram apa yg aku cakap so aku pon hantam je lah. berlagak cam pandai la sikit. hehe..

Tn. K : Ok, lepas cakap2 ni. Apa ustaz rasa pasal ustazah ni? ustaz suka tak dia? 

F : Hurm, tak kot...

Tn. K : kenapa pulak?

F : Sebab baru KENAL kot. lagipun dia tak TINGGI.

Tn. K: maksudnye ustaz nak kata ustazah ni rendah la? hurm, sebab apa lagi ustaz tak suka dia?

F : Dia tak CERAH...

Aku : E'eh, mung ni memang cerewet la. jangan nanti bini mung tu lagi pendek n lagi gelap dari aku dohla. (ambik mung, teganung pekat aku bagi. lantak r kalu dop paham pom.)

F : satu lagi... sebab dia tak COMEL...

Tn. K : wahhhh....awak tak rasa ke yang awak ni terlalu jujur? n bla...bla...bla...

Aku pun da tak ingat apa yg t'jadi seterusnya sebab hati aku da hancur lebur. kalau ye pu nak jadi sidiq, amanah, fatanah, jujur, tabligh, janganlah sampai straight kat atas batang hidung aku. sampai mati kot aku akan ingat seme tu. Tapi, bila fikir balik. bagus pulak dia sebab da warning awal2 yg aku ny tak payah la nak tergedik-gedik lepas ni kontrol cun ke, ayu ke, n apa2 je la yg melibatkan kecomelan ni.

Agak-agaknya mesti semua orang fikir aku cam tu gak. Malunya aku....!!!!!!!!!! huk...huk..huk...

Kenangan Sri Tembila, 21-28 Okt 2011 : 
walaupun pahit tapi ia menyedarkan siapa aku yg sebenar.


Aku berbicara soal cinta, aku berbahas tentang rindu, namun hakikat sebenar aku sendiri tidak tahu.... Harus dengan apa lagi aku kilaukan andai semua tentangku pudar dan berdebu....

4 comments:

  1. kechek !! hahha ..
    ak bru bace la post mg nie .. almaklumlah bizi :p

    oit3 .. best nya pengalamn mg .. best nye .. nak gop pegang m-16 oooo .. tahniah r bleh berthan lame lam kem tu .. bangga aku !!
    heee .. pasal citer tu ak kurng paham lah .. anyway , lawak r dye punye statement ooo ..

    ReplyDelete
  2. hehe....aku pom bru post td...xpe2 nanti aku cter balik ke mg...se lagi, ustazah tu refer pde aku.. kat sne org atasan panggil aku ustazah..hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha... x tggi x comel x cerah....x per yg pntg hrga dri ad ckup...yer dop...duli per k org..mg2x la...org2x..hehe(pesanan eqlass dri minah ganu celup)..hehe

    ReplyDelete
  4. hahaha...hebat doh minah ganu murtad ny cakap ganu..thanx beb, aku akn bwok dri aku je pahny..mboh duli doh ke org laen.. huhu

    ReplyDelete