22 April 2011

kematian...aku menunggumu @ kamu menungguku?

sejak beberapa minggu ny, ada aje berita kematian yg c kechek dapat...kadang- kadang jadi takut juga, yelah... dapat berita pulak pasal kawan-kawan yg pernah belajar n b'gurau dulu...huh, rasa macam mimpi je yg dia dah pergi.. ntahla, 1 perasaan yg sgt sukar utk diluahkan.

kematian.... satu perkataan yg memberi getaran maha dahsyat di hati setiap insan tp c kechek tetap tak akan lupa hakikat kehidupan bhwa setiap yg hidup pasti akan mati. cuma, c kechek rasa blum cukup b'sedia lg utk menghadapinya. kematian bukanlah sperti tidur yg lenanya cuma seketika tp kematian adalah p'mulaan kehidupan baru di alam barzakh dan akan bangkit kembali ketika dunia semuanya menjadi debu iaitu Kiamat.

Sahabat, moga kamu tenang disana. kami disini akan selalu mendoakan kamu. kekuatanmu menahan segala keperitan n kesakitan akan menjadi sumber inspirasi kami. bukan mudah untuk terima segla ujian dari Allah tp ternyata kamu kuat dan sanggup menghadapinya sehingga saat akhir.

setiap yg hidup itu pasti akan mati dan janji Tuhan itu pasti, tiba masanya kita tetap akan pergi jua cuma masanya  belum pasti. so, dah bersediakah kita??

1 comment:

  1. sebab tu aku bg buku tu sebagai adioh besday mu.. mati tu pasti, hidup tu insya Allah

    ReplyDelete