04 August 2013

oh my baju raya...

 
Di pagi yg hening begini, terasa syahdu je hati bila tengok adik-adik duk pakat cuba try test baju raya.. sedangkan aku sendiri tak ada baju raya. Kalau tahun lepas ada la jugak buat gila pegi cari baju sehari sebelum raya. Habis semua kedai pegi jelajah masa tu. Tapi tahun ni tak de kot kegilaan tu..

Salah satu sebab baju raya aku takde, aku malas nak raya. Yalah, kalau da kerja nak beraya macam mane... pakai je la pe yg ada pagi raya tu, lagipun tengahari aku dah masuk kerja. Yeah, aku kerja part time utk hari raya. Dari tahun lepas lagi. Semua ni utk tampung yuran belajar aku jugak nanti. Aku tahu, selagi aku belajar, selagi tu lah aku kena korbankan nikmat raya. Hmmm, nampak gaya nikmat tu aku akan rasa saat aku da ada suami... tu pun kalau umur panjang la ye... 

Okla, kepada kalian yg dah beli baju raya tu, untunglah... Bersyukurlah dengan segala nikmat yg ada... Nak tengok baju raya aku tak?? Jeng3....



Hahahaha... kalau korang tahu tempat tu kat mana di Terengganu ni, sila2lah pergi yep.. jangan lupa bawak duit raya untuk aku taw...


2 comments:

  1. meh datang beraya rumah zizie.. cari la kat peta terengganu.. hehe.. selamat hari raya aidilfitri! maaf zahir dan batin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...itupun kalau sempat beraya... selamat hari raya aidilfitri juga... =)

      Delete