19 February 2012

Buatmu Pemilik Tulang Rusukku...





Buatmu pemilik tulang rusukku,
Mungkin ini waktu yang terlalu awal untuk kita bersua, berbahas soal cinta, bertelingkah tentang kasih.. Cuma aku pasti, kamu semestinya sedang memperbaiki dirimu sebelum bertemuku. Dan aku juga pasti, kamu ingin aku juga berbuat begitu. Jawapanku, Insya-Allah aku akan cuba memperelokkan akhlakku sebelum menjadi sayap kiri dalam perjuanganmu nanti.

Buatmu pemilik tulang rusukku, 
Usah kau khuatir, aku tidak akan menilaimu dari segi zahirmu tapi rohanimu yang menjadi keutamaanku. Dan begitu jua diriku, bukan kelebihanku yang menjadi syarat utama untukmu memilihku tapi biarlah kekuranganku yang menjadi pendorong untuk kamu lengkapinya. Aku memerlukan kamu bukan untuk mengubahku tapi untuk melengkapi kekuranganku.

Buatmu pemilik tulang rusukku,
Andainya tiba waktu kamu muncul, janganlah kamu tinggalkan kenangan untuk aku merinduimu sebelum aku halal untukmu. Dan janganlah jadikan aku penyebab khusyuk solatmu terganggu. Bukan gelaran ustaz yang aku dambakan, bukan keturunan berada yang aku impikan, cukuplah sekadar aku mampu menghormatimu dan kamu juga mampu memimpinku menuju ke taman Jannah.

Buatmu pemilik tulang rusukku,
Insya-Allah, selagi terdaya akanku jaga jiwa n cinta ini sebaik mungkin agar ianya hanya menjadi milikmu. Akhir kata buatku padamu pemilik tulang rusukku, aku akan terus setia menanti kehadiranmu n menjadikan aku halal buatmu.....




p/s: Tamat sudah waktu berjiwang karat, tibanya masa untuk ber'esaimen' n study plak... esk ade kuiz da... pulun-pulun.. Doakan aku yep!! => Saranghaeyo!!!

2 comments:

  1. Aikk,, pesal entry kte nie mcm sama je.. Kawen?? haha.. da gatal nk kawen kot..hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...aku gatal tu dopla tp merenyam tu ada...

      Delete