24 June 2011

cantik?? penting ke??

assalamualaikum n selamat pagi...(ceshhh, bajet cam cikgu yang baru masuk kelas la pulak...huhu) ok, di pagi hari yang begitu dingin ni aku nak kongsi la pasal jiwa kacau aku eir... sejak kebelakangan aku rasa macam manusia tak normal je sebab selalu naik angin tak tentu pasal... bukan pe aku geram sangat dengan seorang makhluk ni.. jom aku baca apa yang aku nak merapu n melalut ni.

dalam dua tiga hari lepas, aku n da geng duduk la lepak sama-sama tiba-tiba datang la seorang mamat ni datang menyampuk, entah dari langit mana dia turun aku pun tak tahu la. tapi yang aku bengang sangat bila dia borak2 ngan kawan aku yang boleh dikatakan lawa jugak la. bukan aku jeles pasal dia tak borak ngan aku sebab aku pun tak hingin nak layan manusia yang terlebih perasan tu cuma aku geram bila dia buat kawan aku yang 3 orang cam tak wujud je... mentang2 la kawan2 aku tu tak lawa cam aku gak...grrr

so, sekarang da nampak sangat kan perangai manusia ni. hanya kejar yang lawa, yang cantik, yang glemer je padahal dia tak tahu apa makna kecantikan itu. sebenarnya dia sedar ke tak yang kecantikan tu tak  akan kekal? hey kau pilih la Miss Universe mana pun tapi kalau dah tua tu tetap akan jadi hodoh jugak!!

haishhh, kali ni entry aku sedikit emo ye..jiwa kacau la katakan. buat kawan2 aku yang tadi, korang tak payah sedih la dengan apa yang berlaku sebab aku kenal siapa korang. walaupon korang tak secantik orang lain tapi akhlak korang teramat cantik n aku bangga sangat dengan korang. kebanyakan orang tak tahu yang akhlak si cantik tu tidaklah secantik rupa dia tu. tapi kalau ada pun yang cantik dari segi rupa n akhlak kira macam bonus la buat suami dia tu.

sekarang ni korang cuba jadi yang terbaik n still jaga akhlak tu sebab janji Allah tu pasti. korang pun tahu kan bahawa lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik dan lelaki yang buruk untuk perempuan yang buruk. tapi kenapa ada jugak perempuan yang baik dengan lelaki yang buruk? ini kerana Allah ingin menguji sejauh mana keimanan kamu n sanggupkah kamu melakukan pengorbanan untuk menyelamatkan umat nabi Muhammad S.A.W dari terus hanyut.

oklah, aku dah mengantuk tahap cipan ni. sebelum aku tamatkan entry ny aku nak kongsi dengan korang satu video yang aku terserempak di You Tube..huhu

video

p/s: kan bagus kalau ramai yang berfikiran macam Matluthfi ni...haishhh...

6 comments:

  1. dah nama manusia kecik oi..hm..

    ReplyDelete
  2. btol la 2, tp jgn la tnjuk sgt yg muka x lawa ni x layak lgsung nk dpndang...huhu

    ReplyDelete
  3. lumrh mnsia suka pda yg lawa...:)

    ReplyDelete
  4. yup...aku pon da tnye rmai org n diorg pon kate yg lawa itu indah...hati n pendapat masing2...biaselah..

    ReplyDelete
  5. chek .. ko lawa chek.. sbb 2 la aku x pndang kwn ko ..hahaha

    ReplyDelete
  6. wah...1st time org puji aku lawa...aku rase mata mg ade problem la...hahaha

    ReplyDelete